Dienos režimas

0
564
Dienos režimas

Kokią reikšmę mūsų organizmui, sveikatai ir nuotaikai turi dienos režimas? Kada žmogui reikia keltis ir kada eiti miegoti? Ieškome atsakymų į šiuos klausimus.

Čia viskas paprasta. Yra Saulė, kuri mus daro aktyviais, suteikia mums žvalumą, duoda virškinimo jėgą. Ir yra Mėnulis, kuris atšaldo, duoda ramybę. Nuo jų ir priklauso dienos režimas.

Pagal Ajurvedą Saulė pradeda aktyviai veikti, nepriklausomai nuo to ar jau šviesu ar ne, 6 valandą ryto. O Mėnulis, pradeda aktyviai veikti apie 9 valandą vakaro.

Todėl žmogus turėtų atsikelti iki 6 valandos ryto. Jeigu jis neatsikelia, tuomet prasideda tam tikri sutrikimai žmogaus sveikatoje.

Taip pat reiktų eiti miegoti apie 9-10 valandą vakaro, nes priešingu atveju organizmas negalės pailsėti.

Tai yra geras dienos režimas. Pasisekė tiems, kurie yra vyturiai, o ką gi daryti pelėdoms?

Pasak Ajurvedos, žmonės, kurie gimė nuo 12 dienos iki 24 val. nakties, yra linkę vėliau eiti miegoti. Tačiau tas polinkis, dienos režimas neatneša jiems sveikatos. Nors jie ir turi tokį polinkį, jiems reiktų stengtis eiti miegoti iki 10 valandos vakaro, nes kitu atveju jų nervinė sistema nepailsi. Nuo 21 iki 24 val. vakare ilsisi žmogaus nervinė sistema. O nuo 12 nakties iki 2 valandos ilsisi visa kita organizmo dalis.

Jeigu žmogus tai ignoruoja, jo sveikata nuolat palaipsniui prastės. Pirmi požymiai kad blogėja sveikata, kai žmogus eina miegoti vėliau nei 11-12 val. vakaro – jo gyvenimo spalvos tampa blankios, žmogus tampa labai įsitempęs, pažeidžiamas. Dėl to pas jį gali atsirasti polinkis rūkymui.

Žmogus kuris neatsikelia iki 6 valandos ryto, pas jį vyksta įvairūs organizmo sutrikimai. Pirmiausia kenčia imunitetas, organizmo ištvermė mažėja. Jei ilgą laiko tarpą žmogus nesikelia anksti, tuomet gali įsivyrauti kraujagyslių problemos, sutrikti virškinimas, gali padidėti arba stipriai nukristi svoris.

Taip pat pas tokį žmogų genda charakteris. Jis tampa įžeidus, linkęs pykti. Mes žinome, kad sekmadienį, kai mes visi nusprendėme atsipalaiduoti ir pailsėti ir pamiegojome iki 10-11 ryto, tai vėliau paprastai kyla kivirčai, tik neaišku iš kur jis atsiranda.

Ar galima keltis ne 6, o 7 valandą ryto? Ar tai didelis nusižengimas?

Kartais galima, ypač moterims. Moteris turi didelį dėmesį skirti miegui, nes priešingu atveju gali sutrikti organizmo hormoninė veikla.

Kaip kovoti su nemiga?

Keletas patarimų. Iškart po darbo, reikia eiti nusimaudyti po šiltu dušu, svarbu atsipalaiduoti. Pirmas dalykas, ką reikia padaryti grįžus namo, tai atsipalaiduoti.

Jeigu žmogus grįžo iš darbo, jam labai norisi valgyti. Tačiau iškart sėsti prie stalo nereikėtų, reiktų pirmiausia nusimaudyti po dušu.

Vakare geriausia valgyti troškintas daržoves. Tai yra maistas, kuris nuramina žmogų. Pavyzdžiui, jeigu mes valgome aštriai, sūriai, karčiai, rūgščiai ar stipriai keptą maistą, tai yra stiprūs skoniai ir toks maistas pagal Ajurvedą kenkia sveikatai.

Pavyzdžiui, jei maistas labai saldus – sutrinka hormoninės funkcijos. Jei maistas aštrus, sutrinka virškinimas. Kartus maistas priveda prie nusilpusio imuniteto ir nemigos. Nuo per daug sūraus maisto gali sutrikti spaudimas. Dažnai būna, kad vakare pas žmones pakyla spaudimas, tai gali būti susiję su dideliu sūraus maisto kiekiu.

Todėl vakare geriausia valgyti troškintas daržoves – raminantį maistą. Nakčiai galima išgerti puodelį karšto pieno sumaišyto su medumi arba tiesiog karšto vandens su medumi. Toks gėrimas labai atpalaiduoja ir žmogus gali eiti miegoti.

Jeigu žmogus negali užmigti galima įjungti labai tyliai malonią ar klasikinę muziką.

Taip pat jei žmogus jau ilgai vargsta dėl nemigos, jam gali padėti šis receptas nuo nemigos.

Kaip žmogus turi maitintis dienos metu?

Ryte reikia valgyti saldų maistą, ypač moterims, kurioms saldus maistas palaiko organizmo hormoninę veiklą. Jei valgote saldų maistą ryte, niekada nesustorėsite. Ryte tinka visas lengvas maistas – vaisiai, riešutai, sūriai, rauginto pieno produktai, medus. Toks maistas tonizuoja, sustiprina imunitetą, suteikia žmogui žvalumą.

Jeigu žmogus ryte valgo mėsą, duoną ar kitą sunkų maistą, jį bus labai sunku pasisavinti ir organizmas stengsis tą maistą kuo greičiau pašalinti. Kodėl? Nes Saulė dar nepakilusi ir neužtenka virškinimo ugnies, kad tą maistą suvirškinti. Nuo tokio valgymo gali kilti avitaminozė – maistas nesuteikia vitaminų.

Jeigu žmogus gerai pavalgo pietus 11 – 13 val. dienos, jam nesinorės valgyti ilgą laiką, jis jausis sotus, nes tuo metu maistas virškinamas naudojant Saulės energiją.

Yra du aspektai Saulės šviesos. Vienas aspektas – tai regima kvantinė šviesa, o kitas aspektas – subtili saulės šviesa, kuri viską persmelkia ir yra gero virškinimo dienos metu priežastis. Todėl 12 valandą dienos norisi valgyti, ar žmogus yra lauke ant saulės, ar patalpoje. Atsiranda apetitas, noras valgyti surištas su Saule.

Jeigu žmogus valgo 12 valandą dienos, pirmiausia jis valgo mažiau kitu dienos metu, maistas geriau virškinasi ir po valgio jam nesinori miego. Jeigu žmogus pavalgė anksti arba vėlai, jam po valgio nėra jėgų, jis nori miego.

Tai yra pagrindiniai dienos režimo aspektai. Jei susidomėjote ir norite daugiau sužinoti apie dienos režimą galite paskaityti nemokamą knygą.

Parengta pagal Dr. O.G.Torsunovo paskaitą

Pasidalinkite su kitais!

Parašykite komentarą

Please enter your comment!
Please enter your name here