Ajurvedinis masažas Abhyanga – kaip pasidaryti pačiam?

0
605
ajurvedinis masazas

Nėra geresnio būdo mylėti save, kaip sugebėjimas kartais pasilepinti viso kūno masažu, naudojant šiltus aliejus. Šis ajurvedinis masažas Ajurvedoje vadinasi Abhyanga.

Kasdieninis ajurvedinis masažas Abhyanga atkuria došų (trijų kūne tekančių energijų) balansą ir gerina savijautą. Šį masažą galite pasidaryti patys, kasdien. Tikima, jog Abhyanga įtaka kūnui ir protui yra panaši į meilės, stabilumo ir šilumos pojūčius.

“Žmogaus, reguliariai besimėgaujančio aliejų masažu, kūnas palankiau reaguoja į fizines traumas ar sunkaus darbo pasėkmes. Atliekant šią procedūrą, žmogus tampa stipresnis, žavingesnis ir atsparesnis senėjimo procesams.” Charaka Samhita (Vienas iš reikšmingiausių senovės Ajurvedos tekstų)

Žmogaus, reguliariai besimėgaujančio aliejų masažu, kūnas palankiau reaguoja į fizines traumas ar sunkaus darbo pasėkmes. Atliekant šią procedūrą, žmogus tampa stipresnis, žavingesnis ir atsparesnis senėjimo procesams.

Abhyanga ajurvedinio masažo nauda

  1. Puoselėja visą kūną, mažina senėjimo procesų įtaką kūnui
  2. Suteikia jėgos bei energijos organizmo audiniams
  3. Stiprina galūnes
  4. Drėkina sąnarius
  5. Gerina kraujo cirkuliaciją
  6. Stimuliuoja vidaus organus
  7. Padeda sumažinti įvairius kūno trūkumus
  8. Išjudina limfinę sistemą, kuri valdo detoksikacijos procesus
  9. Didina ištvermę
  10. Nuramina nervus
  11. Gerina miego kokybę
  12. Stiprina regėjimą
  13. Padeda galvos odai, todėl plaukai auga greičiau, tampa minkštesni ir blizgantys
  14. Minkština ir ramina odą; mažina raukšles

Abhyanga ajurvedinis masažas ir aliejai

Masažuoti kūną kantriai ir su meile reikia 15-20 minučių. Remiantis jau minėtomis došomis, galima pasirinkti procedūrų dažnumą ir rekomenduojamus aliejus:

  • Vata Doša: 4-5 kartus per savaitę naudojant sezamų, migdolų arba Vata-balansuojamąjį aliejų;
  • Pitta Doša: 3-4 kartus per savaitę naudojant kokosų, saulėgrąžų arba Pitta-balansuojamąjį aliejų;
  • Kapha Doša: 1-2 kartus per savaitę naudojant dygminų aliejų arba Kapha-balansuojamąjį aliejų;

Visoms 3 došoms tinkamas simondsijų (jojoba) aliejus.

Kaip daryti masažą

  • Pašildykite maždaug 4 valgomuosius šaukštus pasirinkto aliejaus. Iš pradžių pabandykite užlašinti šiek tiek aliejaus ant savo riešo. Aliejus turėtų būti maloniai šiltas, ne karštas;
  • Atsistokite arba atsisėskite šiltame kambaryje;
  • Pirmiausia tepkite aliejų ant pakaušio ir sukamaisiais judesiais stenkitės masažuoti toliau, galų gale apimdami visą galvos odą. Taip darykite kelias minutes;
  • Vėliau sukamaisiais judesiais masažuokite veidą – pradėkite nuo kaktos ir smilkinių, eikite link skruostų ir žandikaulio, pabaikite ausimis;
  • Skirkite ypatingai daug dėmesio rankoms ir kojoms bei sąnariams – alkūnėms ir keliams. Visada masažuokite širdies kryptimi;
  • Masažuokite pilvą ir krūtinę plačiais judesiais pagal laikrodžio rodyklę. Judėkite storosios žarnos kryptimi;
  • Baikite masažą bent kelias minutes masažuodami pėdas. Pėdos – ypatingai svarbios kūno dalys, jose daug nervų;
  • Nenuplaukite aliejaus bent 5-15 minučių, leiskite jam įsigerti;
  • Pasimėgaukite šilta vonia ar dušu, galite naudoti švelnų muilą, tačiau venkite per daug išsimuilinti;
  • Kai išlipsite iš vonios, švelniai nusišluostykite rankšluosčiu. Netrinkite, o tiesiog tapšnokite kūną.

Mėgaukitės savo išpuoselėtu kūnu, protu ir dvasia. Linkime Jums laimės!

Čia galite pažiūrėti video (anglų kalba) kaip pasidaryti ajurvedinį masažą Abhyanga:

Parengta pagal chopra.com

Pasidalinkite su kitais!

Parašykite komentarą

Please enter your comment!
Please enter your name here