Valgymo laikas pagal Ajurvedą

0
148

Gamta gyvena tam tikru ritmu. Saulė teka ryte, leidžiasi vakare. Jei mes paisome to ritmo, tada gyventi yra lengviau. Tačiau dažnai dėl neteisingo elgesio susiduriame su pasekmėmis, kurios nėra malonios. Šiandien aptarkime koks turėtų būti teisingas valgymo laikas ir kada reiktų valgyti dienos eigoje, kad jaustis geriau.

Ajurveda sako, kad 50 proc lemia kokį maistą valgome ir 50 proc. lemia kada jį valgome. Taigi tinkamai pasirinkti valgymo laiką yra taip pat svarbu, kaip ir pasirūpinti kokybišku maistu.

Ajurveda skirsto dieną į šešias 4 valandų dalis. Šiose laiko zonose vyrauja tam tikra dominuojanti energija vadinama doša.

22:00 – 2:00 Pita
2:00 – 6:00 Vata
6:00 – 10:00 Kapha
10:00 – 14:00 Pita
14:00 – 18:00 Vata
18:00 – 22:00 Kapha

Pita – Ugnies energija, Vata – Oro energija, Kapha – Žemės energija.

Ajurveda moko, kad valgyti geriausia šviesiu paros metu, kai dominuoja Ugnies energija. Mūsų įprastiniai pietūs patenka į Pita laiką, vidurdienį, kai saulė aukščiausiame taške. Kiti du valgiai – pusryčiai ir vakarienė yra Kapha – Žemės laiku.

Jei žmogus valgo Kapha laiku – jis apsunksta (įgauna žemės energijos). Todėl pusryčius reiktų valgyti saikingus, o vakarienę – kuklią. Svarbu kad maisto kiekis suvalgytas per vakarienę neviršytų pusryčių maisto kiekio.

Pagrindinis maisto kiekis rekomenduojamas suvalgyti per pietus.

Antras Pita laikas yra skirtas vidaus organų atstatymui ir neskirtas valgymui. Jei valgome šiuo metu, tuomet atsisakome atstatymo ir mūsų organizmas užsiteršia, kaupiasi toksinai. Dėl to vėliau pavalgius ryte atsikėlę jaučiame sunkumą.

Pagal visa tai rekomenduojamas toks valgymo laikas (Saulės laiku):

Pusryčiai – 8:00
Pietūs – 12:00
Vakarienė – 20:00 (ne vėliau, o jei galima – anksčiau 18:00 – 20:00)

Tai natūralus žmogui valgymo režimas. Įpratus laikytis tokio režimo neturėsime antsvorio problemų, organizmas veiks optimaliai. Toks valgymas ilguoju laikotarpiu apdovanoja gera savijauta, sveikata ir pozityvia nuotaika.

 

 

Pasidalinkite su kitais!

Parašykite komentarą

Please enter your comment!
Please enter your name here