Rytinis bėgimas – pasikrauname energijos visai dienai

0
385
bėgimas

Rytinis bėgimas gali būti puikus būdas palaikyti sveikatą ir žvalią nuotaiką visą dieną. Tyrimais įrodyta, kad sportuojantis žmogus gyvena 50 proc. produktyviau, todėl jo gyvenimo kokybė stipriai išauga.

Mūsų gyvenimo kokybė priklauso nuo to, kokią naudą mes galime suteikti kitiems žmonėms. Jei turime daug energijos automatiškai galime padaryti daugiau dėl kitų. Būti geresnės pozityvesnės nuotaikos, o tai reiškia – jaustis geriau, uždirbti daugiau, gyventi kokybiškiau. Todėl kiekvienam žmogui verta judėti ir būti fiziškai aktyviam.

Kodėl rytinis bėgimas?

Naktį žmogus miega, todėl visas jo kūnas sustingsta, o ryte atsikėlę ne visada jaučiamės žvaliai. Rytinis bėgimas puikiai išjudina kūną, dirba visi raumenys. Bėgant padidėja kraujotaka, kvėpavimas, todėl prasivalo kraujas ir visa kvėpavimo sistema, visi organai per kraują aprūpinami deguonimi. Todėl atsiranda žvalumas, gera savijauta ir noras veikti.

Bėgiodamas žmogus palaiko savo fizinę formą, atrodo pasitempęs ir sveikas.

Bėgimas kaip vaistas

Sakoma – sveikame kūne, sveika siela. Bėgiojimas padeda nuo depresijos, blogos nuotaikos, nenoro nieko daryti, apatijos. Taigi tai gali būti puikus vaistas žmogui atsikelti iš „dugno“ po gyvenimo sukrėtimų ir pradėti kitą gyvenimo etapą.

Taip pat bėgiojimas gali veikti kaip ligų prevencija, nes labai palaikoma kvėpavimo ir kraujotakos sistema. O šios dvi sistemos aprūpina visus kūno organus. Todėl bėgimas yra puikus būdas sveikatai palaikyti.

Koks sportas yra sveikas?

Ar visos sporto rūšys yra vienodai naudingos? Kodėl žmonės sako, kad bėgiodamas pakenksi sąnariams? Kodėl tiek daug žmonių dariusių sportinę karjerą po to tampa ligoniais?

Atsakymas paprastas. Visur reikalingas saikas ir viską reikia daryti savo laiku. Dažnai norime pasiekti daug ir dabar. Bet tai yra iliuzija, tokiu būdu galvodami ir sportuodami tiesiog susižalojame.

Koks bėgiojimo tikslas?

Dažnai žmonės galvoja, kad bėgioti reikia tam, kad numesti svorį, pasiekti kažkokį rezultatą. Tačiau tikrasis sporto tikslas yra palaikyti savo gyvenimo kokybę. Žmogaus kūnas yra sukurtas judėjimui. Tai kas nenaudojama – sunyksta. Jei mes bėgiojame – jaučiamės žvaliau ir gyvename geriau. Todėl judėti verta kasdien.

Kaip pradėti bėgioti?

Pradėti reikia po nedaug, tiek kiek minimaliai galite ir jums yra malonu. Tuomet ir kitą dieną norėsis tai daryti ir ilgalaikiu laikotarpiu gausite didelę naudą.

Vėliau galima šiek tiek padidinti krūvį, tačiau nereikėtų jo didinti be galo. Reikia sustoti tada, kai matote, kad sportas atima daugiau energijos negu duoda. Tai galima suprasti pagal savo savijautą po bėgimo ir norą veikti. Jei norite tik miegoti ir nieko nedaryti, vadinasi sportavote per daug.

Kartais žmogus supainioja savo sielą su kūnu. Siela turi begalę energijos, todėl sakoma, kad žmogui viskas įmanoma. Tačiau kūnas nėra visagalis. Mes negalime prieiti ir pakelti traukinį savo rankomis. Mes negalime apibėgti aplink žemę. Kūnas yra duotas įrankis mums ir jį reikia saugoti, gerbti. Jei suvokiame jo ribas ir su pagarba su juo elgiamės, jis mums dovanoja gerą savijautą.

Kaip teisingai bėgioti?

Pirmiausia atsikėlus reiktų atsigerti vandens ir išsituštinti. Tik tuomet galima pradėti sportuoti. Kitu atveju teršalai išnešiojami po kūną ir galime gauti ne geresnę nuotaiką, o skaudančią galvą.

Galima padaryti kelis tempimo pratimus, kad paruošti kūną judėjimui.

Bėgimui reikia pasirinkti tokią avalynę, kad nesijaustų smūgiai, geriausia tinka sportiniai bateliai su oro pagalvėmis. Bėgti geriausia ne per asfaltą, o miško takeliu ar takeliu ant žemės pagal galimybes. Taip sušvelninami smūgiai į sąnarius.

Sportiniai drabužiai turėtų būti lengvi, ne per daug šilti. Jei yra vėjas ar žemesnė temperatūra, reikia užsidėti ploną kepuraitę uždengiančią ausis.

Pradėti bėgti reikia labai lėtai, kvėpuoti pro nosį. Tokiu būdu suaktyvinamas kvėpavimas pro nosį. Vėliau didinti tempą ir kvėpuoti natūraliai.

Jeigu norite labiau apkrauti raumenis, galima keisti bėgimo tempą, bėgti tai lėtai, tai greitai. Tuomet raumenys gauna daugiau apkrovos ir stiprėja, auga. Jei tikslas labiau padailinti kūno formas, tuomet reiktų bėgti ilgai, bet lėtai nekeičiant greičio.

Bėkite tiek kiek jums yra malonu. Nereikia persistengti. 1-2 km. ryte pilnai pakanka.

Po bėgimo

Po bėgimo reikalingi tempimo pratimai.

Geriausia po treniruotės nusiprausti atvirame vandens telkinyje – ežere, upėje ar jūroje. Tai žmogų pakrauna ir suteikia dar daugiau jėgų. Pagal galimybes. Jei telkinio nėra, tuomet nusiprausti po dušu.

Rytinis ritualas

Bėgimas gali tapti labai malonus rytinis ritualas. Išėjus anksti ryte, kai kyla saulė, jaučiasi ryto gaiva, šviežias oras, čiulba paukščiai. Visais metų laikais tai yra malonu. Žmogus pajaučia šios dienos gamtos nuotaiką, susidėlioja mintys. Taip pradėdami savo rytą pripildysite dieną džiaugsmo ir energijos.

Pasidalinkite su kitais!

Parašykite komentarą

Please enter your comment!
Please enter your name here